Outsourcing înseamnă “externalizare”. Practic este o categorie de procese sau servicii pe care tu, ca owner al unui business, le poţi delega către terţe părţi. Aceste terţe părţi îţi devin practic parteneri de afaceri, însă nu la modul că deţin cotă parte din business, ci la modul că aceştia te ajută pe tine să progresezi, cu riscuri şi chiar şi costuri mai mici decât ai avea în regim propriu.
Externalizarea de servicii către un terţ partener mai poartă numele de Business Process Outsourcing (BPO). Aşadar serviciile BPO sunt cele pe care alegi să le externalizezi.
Să spunem că business-ul tău este un magazin online. Pentru acest magazin online ai o sumedenie de procese de care trebuie să te ocupi zilnic pentru ca el să funcţioneze. În linii mari ai:
Lista este lungă, iar tu eşti singurul care se ocupă de business, sau ai o echipă restrânsă de oameni. Cum ar fi delegi o parte dintre procesele de mai sus, astfel încât să rămâi doar cu cele cărora le poţi face faţă? Ba mai mult, cum ar fi să le delegi unor experţi? Despre asta este vorba în procesul de outsourcing / externalizare.
Continuând exemplul cu magazinul online dat anterior, dintre procesele business-ului poţi alege să externalizezi:
Exemplele de servicii pe care le poţi externaliza pot continua sau pot fi altele, funcţie de tipul de business cu care te ocupi.
Avantajele outsourcing-ului / externalizării:
Nu uita că şi timpul tău este o resursă. Mai mult, timpul tău înseamnă şi el bani!
OPS pune la dispoziţia tuturor tipurilor de afaceri online, dar nu numai, servicii realizate de experţi, precum cele de mai jos:
Vezi şi oferta noastră de e-Fulfillment + Customer Support, la preţuri super avantajoase (pachet de 2 servicii). Contactează-ne pentru mai multe detalii.