Este de notorietate că cele mai ieftine produse le găsim în China. De aceea vânzarea lor este o afacere extrem de profitabilă. Dar pentru că lucrurile nu sunt niciodată perfecte, hai să vedem unde sunt problemele și cum pot fi ele evitate sau rezolvate.
Dar mai întâi o rugăminte: simte-te liber să completezi, să semnalezi sau să corectezi acele lucruri pe care vei simți că le știi mai bine. În acest fel, garantat, cu toții vom fi mai câștigați. Mulțumesc și lectură plăcută!
DILEMA ALEGERII CELEI MAI BUNE DIRECŢII
Pare teorie, dar nu e: când alegem produsele există 2 direcții care se bat cap-în-cap.
Prima direcție este cea a produselor de top, adică cele mai bine vândute – da, cele de care a auzit toată lumea, cele pe care toți și le doresc (…să le cumpere) sau cele cu care facem banii la sigur. Foarte frumos!
A doua direcție este cea a produselor de nișă. Sunt acele produse de care nu au auzit decât (fix) câțiva cunoscători. Eventual niște ciudați antipatici.
Culmea, ambele direcții promit câștiguri frumoase! Dar nu te gândi numai la câștiguri: așa cum vei vedea, vânzarea produselor din China poate aduce și pierderi. În afara banilor, vor fi părți dureros de mari din timpul și din viața ta. Așadar, câștiguri și pierderi mai puțin așteptate.
Și acum primul lucru la care nu te așteptai: aceste două direcții le voi analiza în ordinea inversă :).
PRODUSELE DE NIȘĂ
Dacă în viața ta de zi cu zi ai un hobby care te-a împătimit, atunci, fără nicio ezitare, alege NIȘA! Din start ești un expert și nimic nu-i mai sănătos decât să împletești pasiunea cu afacerile.
Avantajele alegerii produselor din spectrul “Hobby-ul meu”
Vei fi uimit să constați că deja ești la curent cu mai toate sursele de unde poți să-ți procuri marfa (deși, pe nișă, de cele mai multe ori nu în China trebuie căutat…)
Cunoști deja standardele de calitate, trend-urile, range-ul de prețuri, într-un cuvânt, niciun risc să fii păcălit de furnizori.
Pentru că tu cunoști bine produsele și profilul clienților tăi, vei fi uimit să descoperi cât de creativ ești. Vei cădea în auto-adorație atunci când va trebui să-ți concepi ofertele: prețuri, descrieri, combinații de produse, recomandări etc.
Asigurarea serviciului de suport al clienților, indiferent că-l vei opera singur sau îl vei face prin outsourcing (…care va urma instrucțiunile tale!), nu-ți va pune nicio problemă. Motivul? În fiecare dintre clienții tăi tu te vei vedea, în primul rând, pe tine (da, într-o singură idee, ăsta-i motivul pentru care de cele mai multe ori ne simțim prost tratați atunci când apelăm la un suport de clienți: acela că ne tratează ca pe niște aliensi – ciudați și limitați)
Dezavantajele alegerii produselor de nișă
Din păcate chinezii nu prea au multe produse de nișă, gen “Hobby-ul meu”. Exceptând pescuitul sau căștile audio sau instrumentele de bază pentru bricolaj (și poate alte câteva??? – bunăoară tot felul de gadget-uri…), din China poți procura în principal doar produsele care lor le permit o manufacturare și o desfacere la scară foarte largă. Dar nici să renunți fără o investigație prealabilă nu este bine: China e mare, iar Hong Kong-ul este plin de surprize plăcute.
Evident, nu vă așteptați ca din produsele de nișă afacerea voastră să crească cine știe ce: piața, chiar și cu o extensie în țările vecine, rămâne la fel de mică. Doar dacă, de la un punct încolo, intrați și pe produsele de top.
PRODUSELE DE TOP
Dacă nu ești “atins” de niciun hobby și în afară de bani și glorie nu visezi la nimic altceva, atunci bine ai venit în lumea vânzărilor cu produse de top! Oricum, te așteaptă o muncă grea dar interesantă. Interesantă pentru că va trebui să depășești foarte multe obstacole.
Dezavantajele alegerii produselor de top:
Trebuie să fi extrem de bine, și mai ales rapid, informat. Între momentul în care ai aflat despre un produs vedetă și cel în care acel produs ți-a intrat în stoc, vor trece minim 2-3 săptămâni. Și asta doar dacă ai un agent al tău în China, cât și niște pile în vama firmei de curierat. Care firmă să îți aducă produsele cu avionul. Altfel, la container, aștepți minim între 6 și 12 săptămâni – incluzând și timpii de negociere și fabricare.
Riscul de supra-stoc. Ajungi la problema asta fie din cauză că nu dispui de suficientă comunicare de piață (publicitate), fie pentru că furnizorul te obligă prin prețul de achiziție să comanzi prea mult, fie pentru că inițial prețul la care ai vândut a fost prea mic (și ai dat repede tot, apoi evident că ai mai comandat o tranșă… dar între timp piața s-a saturat iar restul de produse au rămas nevândute). Sau prețul a fost încă de la început prea mare? Într-adevăr, așa cum înainte toate drumurile duceau la Roma, astăzi orice cale am urma… ajungem la supra-stoc. Totuși, dacă de la bun început ne asumăm un volum nevândut de 10-15% – și ne facem calculele în consecință– atunci acest dezavantaj dispare. Ba mai mult, la final orice cantitate dată la preț de lichidare se transformă instantaneu în profit net! (ce, nu știai?) Și încă un sfat: din restul de produse nevândute, în primul rând al celor aduse din China, poți să-ți mulțumești clienții nervoși care reclamă că li s-a stricat produsul. Înlocuiește-l fără comentarii și fără bani: vor deveni instantaneu cei mai buni avocați pentru businessul tău, pentru reputația și credibilitatea lui.
Riscul de supra-muncă. Nu, nu e nicio exagerare: ai citit partea cu avantajele de la produsele de nișă? Sunt acolo patru puncte, și despre niciunul tu – din bagajul tău de cultură generală – nu cunoști nimic! Iar ca să afli, până ce vei dobândi ceva experiență, te va costa mai mult decât plătești furnizorului pentru produsele comandate. Și exact asta face diferența dintre cei muncitori, talentați și norocoși – și ceilalți. Cei care se pierd repede pe acest drum. Adică marea majoritate. Dacă totuși îți asumi riscul de supra-muncă, ok, mai ai o șansă. Dar întoarce-te chiar în momentul acesta la cele patru puncte și analizează-le temeinic. După o primă estimare vei concluziona că în cca. 2 săptămâni le poți rezolva. După încă o săptămână, îți vei mai acorda încă 2 luni, iar după încă o lună vei concluziona că îți mai trebuie o viață. Serios.
Riscul de uzură morală. Și aici nu este vorba doar despre uzura morală a produselor. Toate se demodează: modalitățile de plată, canalele de comunicare cât și cele de distribuție. Proprii tăi clienți. Ideile. Vremurile. Dar mai presus de toate, tu vei fi primul care te vei uza moral. Poți să muncești și să trăiești având în cap această idee?
Marele avantaj al alegerii produselor de top
Așa cum spuneam mai sus, dacă nu ești și tu un priceput în niciun domeniu, ce altceva poți să vinzi? Mulțumește-te doar cu chestiile care sunt la modă!
CUM SĂ ALEGI PRODUSELE DE TOP?
Dacă în cazul produselor de nișă este simplu, pentru că ne urmăm cu credință pasiunea, în cazul produselor de top este puțin mai complicat: dintr-o dată sunt prea multe posibilități!
Cea mai simplă metodă este să te inspiri de pe Amazon. E drept că topul celor mai vândute produse din SUA nu prea coincide cu cel din Germania. Sau din Germania, Italia etc.
Sunt de asemenea site-uri specializate care publică sistematic astfel de informații, și din nou, localizarea unei anumite piețe face diferența.
Dar cea mai de succes este metoda 7 x 7 = 47. Unul a visat într-o noapte de două ori cifra 7, și pentru că în mintea lui 7 ori 7 făceau 47 (!?!) s-a gândit să joace 47. A jucat și așa a câștigat milioanele, în timp ce toți îl bănuiau că e vreun geniu.
Pentru un plus de detalii, vă propun să rămâneți aproape, pentru că voi dezvolta acest subiect într-un articol viitor. Pe curând!
Acest site foloseste elemente cookies pentru a imbunatati experienta vizitatorilor. Dintre aceste elemente cookie, cele necesare sunt stocate automat in browser, fiind esentiale pentru a asigura functionarea de baza a site-ului.
In plus, utilizam si cookie-uri de terta parte (Google Analytics), care ne ajuta sa analizam si sa intelegem cum utilizati acest site. Aceste elemente vor fi stocate in browser doar cu consimtamantul tau, avand posibilitatea ca oricand sa renunti la utilizarea lor.
Cookie-urile necesare sunt esentiale pentru buna functionare a site-ului. Aceasta categorie include acele elemente cookie care asigura functionarea de baza si functiunile de securitate ale site-ului. Nu exista date personale stocate in aceste elemente cookie.
Site-ul nostru utilizeaza Google Analytics pentru a colecta informatii anonime, cum ar fi numarul de vizitatori pe site, sau lista celormai populare pagini. Permitand aceste cookie-uri ne ajutati a ne imbunatatim site-ul.