Site icon OPS

Logistică: concept, istoric, automatizare şi importanţă

Logistica

Conceptul de logistică

Logistica reprezintă acel cumul de activităţi necesare pentru mutarea mărfurilor dintr-un punct în alt punct. Asta poate să însemne de la producător la beneficiarul final sau la un beneficiar intermediar cum ar fi un furnizor, după caz. Activităţile din cadrul unei logistici sunt:

În cazul unui magazin online care deţine marfă şi are stoc propriu logistica de recepţie, depozitare, gestionare, împachetare şi livrare către clientul final se numeşte e-Fulfillment sau Fulfillment.

Dacă eşti în această branşă deja ştii cât de migăloasă este această logistică. Să faci colete în regim propriu nu este neapărat complicat, însă îţi mănâncă tot timpul şi presupune atenţie mare pentru a nu încurca comenzile şi a livra eronat coletele.

Istoricul şi evoluţia logisticii

Logistica există ca şi activitate dintotdeauna. De exemplu, exista şi pe vremea când vikingii porneau către jefuirea altor teritorii. Da, da ?! Faptul că erau plecaţi zile, săptămâni sau chiar luni întregi, presupunea că au nevoie de o strategie care să le permită să îşi poată transporta cu ei şi hrana, armurile, apa, armele etc, iar la întoarcere inclusiv trebuiau să găsească o soluţie să revină cu tot cu marfa proaspăt prădată. Toată această strategie poartă numele de logistică. A fost astfel oficial denumită începând cu primul război mondial.

Primele referiri la termenul „logistică” sunt recunoscute ca fiind legate de tehnicile militare. Henri Jomini (1779-1869), un specialist recunoscut în tehnicile militare, a formulat primul o definiţie care spunea că logistica este, de fapt, arta manevrării ostaşilor în cadrul armatei. El afirma că nu înseamnă doar deplasarea / transportul dintr-un punct în altul, ci şi o sumedenie de alte activităţi care asigură reuşita, precum: planificarea, strategia, dirijarea, aprovizionarea, procesele de construcţie necesare pentru a ajunge la destinaţia finală şi atingerea obiectivelor propuse. Dacă revenim la exemplul cu vikingii asta înseamnă că ei trebuiau să facă o multitudine de alte activităţi care să le asigure întoarcerea acasă, cu tot cu marfa prădată. Aici intră strategia de luptă, construcţia bărcilor şi a oricăror altor obiecte necesare în luptă sau pentru a se hrăni sau îngriji. Pe scurt, în spatele unei misiuni vikinge era o logistică întreagă care punea în mişcare toate procesele, iar obiectivul final era revenirea lor împreună cu noile bogăţii jefuite. Revenind în zilele noastre, în spatele unui magazin online, logistica este reprezentată de cumulul proceselor şi al activităţilor „invizibile” pentru clientul final, dar care asigură că marfa este recepţionată într-un depozit, verificată, apoi stocată şi împărţită astfel încât să fie uşor accesibilă în momentul în care trebuie distribuită în colete, pentru ca în cele din urmă să ajungă sub formă de „comandă” la clientul final. Open Public Services (OPS) şi-a concentrat eforturile în jurul acestei logistici şi a pregătit pentru toţi antreprenorii mici, medii sau mari, cea mai bună ofertă de Fulfillment de pe piaţa din România. Află despre ce este vorba!

Automatizarea procesului de logistică

Dacă eşti antreprenor, ai un magazin online şi comercializezi, de exemplu, produse beauty (cosmetice, parfumuri etc) şi te ocupi în regim propriu de toată logistica de depozitare, împachetare şi livrare a produselor tale, atunci cu siguranţă deja ştii că asta îţi ocupă tot timpul... şi probabil 3 din 3 camere ale apartamentului în care stai. Oricât ai încerca să eficientizezi pe cont propriu timpul necesar alocat procesului de Fulfillment, nu vei reuşi cine ştie ce deoarece nu dispui de toate automatizările pe care companiile de Fulfillment şi le-au pus la punct de-a lungul anilor.

În cadrul OPS ne mândrim cu indici de performanţă care ne permit să:

Fiindcă avem şi un departament de producţie, acesta este singurul care mai lucrează de la birou în perioada pandemiei COVID-19, restul departamentelor fiind şi ele oricând la dispoziţia clienţilor noştri, dar remote. Am luat aceste măsuri pentru a proteja cât mai mult, atât angajaţii OPS, cât şi clienţii noştri, dar şi clienţii clienţilor noştri. Astfel putem asigura buna funcţionare şi măsuri cât mai ridicate de siguranţă şi dezinfecţie permanentă.

Depozitul logistic

Din punct de vedere al depozitului este important ca acesta:

OPS pune la dispoziţia clienţilor săi posibilitatea unei recepţii calitative (verificarea produselor) şi cantitative (numărarea produselor), cât şi costuri de depozitare de 0 eur pentru primii 2 europaleţi şi doar 6,5 eur/europalet pentru primii 6. Află mai multe despre oferta de Fulfillment OPS.

Importanţa logisticii sau cum funcţionează logistica

Este important de precizat că o logistică bine dezvoltată aduce, fără doar şi poate, profit societăţii şi companiei. Şi implicit celor care au nevoie de ea pentru a-şi desfăşura business-ul. Cum? Iată cum şi de ce:

Logistica afectează pozitiv ROI al unei companii atâta vreme cât este bine pusă la punct şi contribuie la servicii / produse mai bune şi mai accesibile pentru clienţii finali. De asemenea, tot prin logistică se pot extinde graniţele unui business, de la local la naţional sau chiar internaţional, făcând distanţa sau graniţele să nu mai fie o problemă, ci doar o oportunitate.


Exit mobile version